MINU KÕHT vol 1

Ma lugesin raseduse ajal Pere ja Kodu Beebi väljaandest artiklist Kõhukliiniku kohta. Siis ma lükkasin selle info kuskile tagaplaanile aga nüüd nägin jälle Pere ja Kodu ajakirjas selle reklaami. Kuna pärast sünnitust on mu kõht ettevõlvuv ja jätab mulje nagu ma oleks viiendat kuud rase, siis otsustasin selle kohta rohkem uurida. Ettevõlvuv kõht vihjab kõhulihaste diastaasile, mis tähendab seda, et kõhulihaseid koos hoidev sidelihas on välja veninud. Minul on see selle pärast, et mu kõht oli raseduse lõpuks minu keha jaoks liiga suur ja kuna mu lihased olid nõrgad, ei pidanud nad sellele vastu ja andsid järele.
Niisiis, mul on kõhulihaste diastaas ja kuna ma varem teadsin, et tavaliste kõhulihaste tegemine ei aita ja võib olukorra isegi hullemaks teha, siis neid ma ei julgenud teha. Lõpuks siis läksin Kõhukliinikusse, kus füsioterapeut Helle Nurmsalu õpetas mulle esialgsed harjutused selgeks. Nüüd esialgu neli nädalat treenin kolm korda päevas oma süvalihast, mis on mul kõige nõrgem. Lisaks kannan kõhu ümber toetavat vööd, proovin igapäevaelus mitte oma kõhulihaseid valede asenditega koormata ja hoian oma kõhtu konstantselt sees. Tundub karm aga tunne on hea. Just soetasin endale uued kõrge värvliga püksid, mida kandes ma lihtsalt pean kõhtu sees hoidma, muidu ma näen välja nagu laisk sardell. Tulemusi näha veel pole aga hiljem, kui treeningkava läbitud, saab vaadata enne-pärast pilte.
Diastaasiga on see värk, et tavalise treeninguga kõhtu korda ei saa, sest tehtavad harjutused ei soodusta tervenemist. Tavalised harjutused treenivad pindmisi lihaseid aga kõhu ristilihas on see, mis kõhtu sees hoiab. Mul on hea meel, et see punu, mis mul ees on, pole paratamatus. Mu lihased on lihtsalt nõrgad, neid saab treenida ja lõpuks on mul ilusam kõht kui enne rasedust. Ei ole küll sile ja veatu aga tugev ja terve.

Ma kirjutan üles oma kogemuse, et hiljem oleks hea tagasi vaadata ja motivatsiooni leida ja ehk saab keegi teine sellest inspiratsiooni. Praegu veel ei julge pilte panna aga kui juba muutust on näha, siis näitan. 🙂

Advertisements

2 thoughts on “MINU KÕHT vol 1

    1. Anette

      Eraldi võin sulle kirjutada aga soovitan ikkagi professionaali juurde minna, sest see nõuab ikkagi füsioterapeudi pilku ja suunamist. Harjutuste hulk on individuaalne ja igapäevased liigutused nagu voodist tõusmine ja lapse sülle võtmine on ka eraldi ettevõtmine, kus peab jälgima oma kehahoiakut. 🙂

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s