KEHA JA VAIM

K reisi algus langes minu jaoks väga õrnale ajale – kõik mu emotsioonid ja tunded said korraliku võimenduse juurde ning kuigi see oli väga rusuv, siis ma olen tegelikult tänulik, et sain võimaluse kõigi maailma asjade pärast nutta. Nutsin vist kõigi asjade pärast, mis mind üldse kunagi kurvastanud või kehvasti tundma on pannud. Kõik lihtsalt tilkus silmadest välja, niimoodi ühtlaselt.

Pärast selle möödumist olin äkki nii väge täis. Trennis hakkasin end niimoodi pushima, et midagi hullu, sest selle eelneva stressi sees oli mul tunne nagu ma oleks lakkamatult söönud ning number, mille üle ma aasta lõpus rõõmustasin, oli sujuvalt haihtunud. Natuke oli paha tunne enda pärast aga siis võtsin end kokku ja hakkasin tund aega kardiot uhama ning pärast seda kuskil 30-40 minutit jõudu tegema. Praegu on fookuses kõhulihased (nagu alati), siis selja- ja rinnalihased, reie siseküljed ja tuharad ning kerelihased. Korsetilihased? No need, millega kerepöördeid tehakse. Köiega, mille otsas on 10 kg. See on mu lemmikharjutus, sest jõud tuleb kiiresti ja kõhul on nii hästi muutuseid näha.

• ülemine 2014. aasta suvel pärast ühte rasedust ja enne diastaasiharjutustega alustamist
• alumine kaks rasedust hiljem jaanuaris 2019
kõht on lõdvestunud ja kaal mõlemal pildil suht sama ning toredasti on üleliigset rasva aga palun märgake, kuidas naba kuju ja asukoht on muutunud
flexing

Kõhulihastega on praegu nii, et kõige ülevalt on päris hästi kokku tõmmanud aga alumised veel üsna avatud. Ma pole iga päev harjutusi teinud ning et kiiremaid tulemusi saada, peaks matil tegema 2-3x päevas ning lisaks sama palju hingamisharjutusi. Aga vähemalt midagigi eks! Pats-pats õlale.

Läksin nii sujuvalt trenniteemale üle aga tegelikult tahtsin kirjutada hoopis sellest, kuidas depressiivses meeleolus ei tohiks üksi eemale tõmbuda. Nagu ma eelmises postituses kirjutasin, et tundsin end üksijäetuna ja tõrjutuna ning kuigi ma teadsin, et see pole tõsi, siis mõnikord on väga lihtne oma aju uskuma jääda. On oluline teada, et aju võib meile vabalt valetada ka ning väga-väga oluline on mitte üksi jääda. Teise täiskasvanu kohalolu võib enesetunnet niivõrd palju parandada ning see on ka teaduslikes uuringutes välja tulnud. Tunne, et me oleme tõrjutud või kuidagi väljajäetud, annab ajule sama signaali, mis siis, kui meil on füüsiliselt valus. Päriselt on valus noh. Ja seda valu aitab leevendada teise inimese lähedus, ka võõra inimese kohalolu. Sama mõju on täheldatud ka füüsilise valu puhul.

Ehk siis, kui sul on valus – olgu see vaimne või füüsiline -, otsi kontakti teiste inimestega. Kasvõi kohvikus, võõraste inimeste seas raamatu lugemine aitab. Mina sain leevendust, kui mu maailmaparimÕde tuli lapsi hoidma, et ma trennis saaks käia ning siis tuli nendel päevadel ka, kui meil kokkulepet ei olnud, et lund rookida! Teate, kui suur majapidamistöö see lumerookimine on või? Just tõstsin rõdult vähemalt 15 cm paksuse lumekihi ära näiteks. Teine kord selle talve jooksul.

Mõnus oli, kui mu maailmaparimSõbranna paariks ööks meile tuli. Lihtsalt see kohalolu on juba nii hea. Ei pea otseselt suhtlema aga nii hea kui on neutraalne või heatahtlik presence kuskil läheduses. Olgu see teadmiseks ka neile, kelle lähedane või tuttav on depressioonis või üksik või kurb. Parim viis, kuidas aidata, on tema juurde minna või teda oma tegevustesse kaasata. Ka siis, kui ta väidab, et ta ei taha ning tahab üksi jääda. Ei, kui inimene on nädalaid eemale tõmbunud, siis tuleb näha selle depressiooni taga inimest, kes vajab abi. Muidugi iga keiss on omamoodi, tasub ikkagi inimese soovidega arvestada ning näha, millal on sobilik teda tegevustesse kaasata ja millal see pole mõistlik.

Lihtsalt, olgem tähelepanelikud üksteise suhtes. Ja iseenda suhtes.

Advertisements

3 thoughts on “KEHA JA VAIM

    1. Anette

      Alguses alustasin hingamisharjutustega (joutuubist leiab “breathing exercises for diastasis recti”), mis aitab tugevdada süvalihast. See on oluline, et diastaasi korral pindmiste kõhulihaste tugevdamise juurde jõuda.
      Praegu teen matil erinevaid harjutusi, millest mõned sain Kõhukliiniku füsioterapeudilt, mõne treenerilt aga samamoodi joutuubis on info olemas. Kindlasti tuleks selgeks teha, kuidas oma keha õigesti hoida, et maksimum tulemusi saaks. 🙂

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s